Die neuesten Themen
» Pater Sinthoras Donathal
Gestern um 8:08 pm von Sinthoras

» Harvey
Gestern um 7:34 pm von Harvey

» Abwesenheit
Sa Dez 09, 2017 10:25 am von Pak

» Alduran
Fr Dez 08, 2017 9:55 pm von Das Große Licht

» Kyara Skorl
Fr Dez 08, 2017 3:42 pm von Kyara Skorl

» Ich akzeptiere...
Fr Dez 08, 2017 3:14 pm von Kyara Skorl

» Star Wars: A New Empire
Fr Dez 08, 2017 12:53 pm von Gast

» Nikolaus.
Mi Dez 06, 2017 7:05 pm von Gast

» Anfrage | Der Orden des Phönix | Harry Potter RPG | FSK16
Mi Dez 06, 2017 2:18 pm von Gast

Wer schreibt wo?

Perleris-Meer
Das Östliche Meer:
Anju
Spatz

Insel der verlorenen Seelen (Nord-Perleris-Meer):
Xitra der Narr

Die offene See:
Seraphelia
Villan

Riguskant
Dorf Ahring:
Oluwoye

Straßen Königsburgs:
Kraja der Rabe
Jaden

Die weiten Felder (Davencia):
Terano Leiryfe Sanador
Ardaja Elasia
Sélari

Kargatrass-Berge:
Kshri'Nakh
Black Laknis

Vor den Toren Grunnats:
Jaekim
Loke
Kinim

Sommasflucht:
Chakko
Faycine
Rose
Schreiberling (Remiron)

Herrenhaus von Sommasflucht:
Remiron

Schavennas Hafenviertel:
Egon
Faylinn
Myrrmayarra

Kreuz und Quer durch Riguskant:
Azariel

Der Graue Barbar (Grunnat):
Xorastra
Adaline
Èlie

Brunya (Hafenviertel)
Trevas
Lucille

Bogenstraße (Adelsviertel Königsburg):
Tarren
Satinav

Das Jungferntal:
Clavius
Nocturna
Ikarus
Eiris

Auenheiden:
Xiara Schnitter
Nimmernis

Fuchsbrunn:
Hraban
Helia

Die Grüne Hölle
Die Blutwehr (Waldrand):
Kasimir
Alice van Harp
Neisseria
Lo'Ren

Karatina
Einsame Straßen Karatinas:
Yheran Maknossar
Obrogun

Nysbelther See:
Luvia
Narmil Machatrim

Westlich des Nysbelth:
Mayaleah
Outis

Tristes Land (Dämoneneinöde):
Kiran
Zaru

Gorsch:
Phoebe
Finn

Waldstück nahe Kohwatt:
Mathilda
Lil'yandra Iathaille
Pak

Doktor Klockets Allerlei:
Hlevana Tuscha
Xern

Gasthaus 'zum wilden Giersch':
Fynn Hellwind
Jarko

Hexenhütte (Amdalon):
Vithsotah

Graubrunn:
Thech Sharr
Raltjof
Itjaika

Buchinholz:
Korinius
Julian

Perlfurt:
Celen
Garsh'goil
Verenos Wolv
Rasaya

Burg Shion:
Valeriana Shion
Ciaran
Selina

Tragalùn
Felsdorf (Gebirge der Gewalten):
Elaimandraia
Dragor

Kilenight-Wüste:
Joolhaal
Jilo

Die Wilden Lande
Westlicher Waldrand (Frostbakenwald):
Astrid
Goldmund

Das Große Langhaus (Starkheym):
Bertram Bärentöter
Arelis
Jaiva
Sven Wolfszähmer
Schreiberling (Garsh'goil)
Skaldir

Der nördliche Wald (Frostbakenwald):
Lossea
Frala
Unsere Schwestern

Verzeichnis für aktive RPGs

Statistik
Wir haben 247 eingetragene Mitglieder
Der neueste Nutzer ist pokespriter.

Unsere Mitglieder haben insgesamt 24522 Beiträge geschrieben zu 1756 Themen

Animes, die ich kenne...

Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach unten

Animes, die ich kenne...

Beitrag von Kshri'Nakh am Di Mai 05, 2015 2:25 pm

Accel World - nur den Anfang
An einem Augusttag 2046 trifft Haruyuki auf das schönste Mädchen der Schule. Ihr Name ist Kuroyukihime. Dieses Treffen verändert das Leben des Mittelschülers, der oft gemobbt wird. Sie gibt ihm eine mysteriöse Software und er lernt von der Existenz der virtuellen Welt Accel. In diesem Moment wird er zum "Burst Linker", einem Krieger der eine Prinzessin verteidigt.

Dauer: 24 Folgen, 8 Spezielfolgen und 2 OVA-Folgen (mittendrin)

Afro Samurai - hier habe ich nur die erste Episode gesehen, glaub ich
Auf dem dunklen Pfad der Schwertkunst in einem "Futuristischen", jedoch feudalen Japan, heißt es, dass derjenige der die Nummer 1 wird, die Weltherrschaft erlangt. Die Regel dieser Welt besagt, dass nur die Nummer 2 die Nummer 1 herausfordern darf. Die Nummer 2 ist der Afro Samurai. Er reist umher, um sich an dem Mann zu rächen, der seinen Vater vor seinen Augen getötet hat, als er noch ein kleiner Junge war. Der Mörder ist ein dreiarmiger Pistolenschütze, der der Herr der dunklen Schwertkunst ist und die derzeitige Nummer 1.

Dauer: 5 Folgen

Ai Shoujo Pollyanna Monogatari - kenne ich aus dem TV, hab nie alles gesehen
Pollyanna, Mutterlos seit der Geburt, war ein gewöhnliches unbeschwertes Mädchen, das friedvoll mit ihrem Vater, dem Vikar, lebte. Nach dem Tod ihres Vaters ändert sich ihr Leben vollständig. Sie kommt zu ihrer Tante, die sie nie zuvor getroffen hat. Zunächst scheint sie das Mädchen zu verabscheuen, doch als die Zeit vergeht, entwickeln sie eine starke Gemeinschaft.

Dauer: 51 Folgen

Air Master - ja... naja... so toll war's dann auch nicht
Eine ehemalige Athletin, Aikawa Maki hat sich zu einer Straßenkämpferin entwickelt. Alles was ihr das Gefühl gibt wirklich lebendig zu sein ist Gewalt. Mit beeindruckender Stärke und Eleganz bekämpft sie einen Gegner nach dem anderen und demonstriert wiederholt ihr athletisches Talent, das ihr den Namen "Airmaster" beschert.

Dauer: 27 Folgen

Akagi - der Anime, der mich auf Riichi Mahjongg brachte, obwohl es nicht wirklich erklärt wird
Die Geschichte handelt von den Mahjong erfolgen des Akagi Shigeru. Nachdem er dem Tod in einem Muttest von der Schippe gesprungen war, tritt er ungalant in ein Yakuza Mahjong Hinterstübchen um den Polizisten zu entkommen. Ohne die Regeln zu kennen, rettet er dem Hobbyspieler Nangou mit seinem bloßen Spielinstinkt das Leben. Die Nacht schreitet voran und die Einsätze steigen nicht nur im Spiel, da Akagi von der eintreffenden Polizei verdächtigt wird. Akagi entkommt mit seiner Taktik, die Leben und Glück verneint. Als er das Spielhaus verlässt, zweifelt keiner mehr an seinem Genie.

Dauer: 26 Folgen

Akikan - sehr schräg, hab nur einen Teil davon gesehen, ein Harem-Anime
Ein typischer "high school boy" mit Namen Kakeru Daichi trinkt eine Dose Melonensaft mit Soda aus einem Automaten. Plötzlich verwandelt sich die Dose in ein wunderschönes und hervorstechendes Mädchen, dem er den Spitznamen "Melon" gibt. Mehr und mehr "Akikan" ("leere Dosen") Mädchen erscheinen. Jedoch müssen Akikan Mädchen mit Kohlendioxid versorgt werden, um menschlich werden zu können.

Dauer: 12 Folgen, 1 OVA

Alps no Shoujo Heidi - als Kind hab ich es geliebt...
Nachdem sie ein Weisenkind wurde, muss Heidi bei ihrem Großvater "Öhi" bleiben, der in den Alpen lebt. Sie erfährt, dass er ein sehr verbitterter Mann ist, der sie nur aufnahm, weil man sie ihm aufzwang. Aber Heidis Freundlichkeit und Gutmütigkeit könnten sein Herz öffnen. Gemeinsam mit dem Ziegenhierten Peter und der invaliden Klara erlebt sie viele Abenteuer.

Dauer: 52 Folgen

Amatsuki - irgendwie erschien mir das Ende kein wirklicher Abschluss
Tokidoki ist ein japnaischer Hochschulstudent, der - nachdem er die Abschlussprüfung des Geschichtekurses vergeigt hat - zu einem high-tech Geschichtsmuseum gesandt wird, das die Edo Periode regelrecht wiederbelebt. Dadurch soll er ausreichend über die Geschichte Japans lernen. Dieses Schulprojekt wird jedoch wesentlich verkompliziert, als zwei übernatürliche Wesen, genannt "nue" und "yakou" ihn angreifen und er das Augenlicht seines linken Auges verliert. Ein Mädchen namens Kuchiha rettet ihn vor den Nue und er bemerkt, dass er keine Simulationsaugengläser mehr trägt und im virtuellen Edo gefangen ist.

Dauer: 13 Folgen

Amnesia - sehr nett, am Ende kann man sichs aussuchen XD
Am Morgen des 1. August erwacht die Heldin und stellt fest, dass sie keine Erinnerungen an ihre Vergangenheit hat. Ein Junge erscheint vor ihr und stellt sich selbst als ein "Geist" vor dessen Name Orion ist. Mit seiner Hilfe versucht sie ihre Erinnerungen zurückzugewinnen. Sie erhält einen Telefonanruf, aber erinnert sich nicht an den Namen auf dem Display. Sie trifft ihren "Freund", obwohl sie sein Gesicht nicht kennt.

Another (Anime) - manchmal ein kleines bisschen unheimlich, zumindest in meiner Erinnerung
Vor 26 Jahren war Misaki eine Schülerin der dritten Klasse einer Mittelschule. Als hervorragende Studentin, die auch im Sport gut war, war das bezaubernde Mädchen populär unter ihren Mitschülern und Mitschülerinnen. Als sie plötzlich starb, taten alle so, als würde sie noch leben - bis hin zum Schulabschluss. Im Frühling von 1998 kommt ein Junge namens Sakakibara Kouichi ins Klassenzimmer und wird misstrauisch wegen der ängstlichen Atmosphäre in der Klasse. Besonders aufmerksam wird er auf ein Mädchen mit Namen Mei Misaki, das eine Augenklappe trägt, immer allein ist und Bilder zeichnet.

Ao no Exorcist - das Ende war fies XD
Die Menschen leben in der Welt Assiah, Dämonen in Gehenna. Diese zwei Welten sollen nicht miteinander in Kontakt kommen, aber Dämonen besetzen immer noch Menschen von Assiah. Jene Menschen, die sie bekämpfen können, sind als Exorzisten bekannt. Rin Okumura ist ein Junge der den Fluch trägt, Satans illegitimer Sohn zu sein. Sein Stiefvater opfert sich selbst um ihn vor den Dämonen zu schützen. Um ihn zu rächen und sich selbst zu beweisen, entscheidet Rin ein Exorzist zu werden.

Dauer: 25 Folgen, 1 OVA

Astarotte's Toy - hab einen Teil gesehen und dann wieder aufgehört
Naoya wird in ein magisches Land entführt, wo er in den Harem einer Succubus Prinzessin eintreten muss. Wegen eines Traumas während ihrer Kindheit kann sie Männer nicht ausstehen und umgibt sich mit Frauen. Lasst uns sehen, wie sich das Leben der beiden sich entfaltet.

Dauer: 12 Folgen, 1 ex-Folge 1

Avatar: The Last Airbender - hat mir sehr gut gefallen, auch den Abschluss fand ich gelungen
Ein Jahrhundert vor dem Beginn der Serie, als Aang 12 Jahre alt war, wurde er eingefroren und war für 100 Jahre scheintot. Zwei Kinder vom südlichen Wasserstamm beleben ihn wieder und er lernt, dass die Welt mit der Feuernation im Krieg steht. Als der Avatar bricht er auf um alle Elemente zu meistern, letztendlich den Feuer-Herrscher zu besiegen und den Krieg zu beenden.
Jede Generation hält eine Person bereit, die fähig ist alle vier Elemente zu bändigen. Diese person wird als Avatar bezeichnet, der Geist des Planeten in menschlicher Form. Wenn der Avatar stirbt, wird er in die nächste Nation des Avatarzyklusses wiedergeboren. Dieser Zyklus kann mit den Jahreszeiten verglichen werden: Winter für die Wasserstämme, Frühling für das Erdkönigreich, Sommer für die Feuernation, und Herbst für die Luft Nomaden.
Die Legende besagt, dass der Avatar jedes Element in dieser Reihenfolge erlernen muss, beginnend mit seinem eigenen. Dies kann manchmal umgangen werden, wie Aang in dieser Serie beweist. Für jeden Avatar ist es äußerst schwer das Element zu beherrschen, das seinem eigenen entgegengesetzt ist, denn diese Künste basieren auf gegensätzlichen Kampfstilen und Disziplinen. Feuer und Wasser, sowie Erde und Luft sind solche Gegensätze.

Dauer: 61 Folgen

Avatar: The Legend of Korra - bei weitem nicht so gut, aber zufriedenstellend
70 Jahre nach dem Ende von "Avatar: The Last Airbender" treffen wir nun auf die junge Protagonistin Korra. Sie ist der hitzköpfige und rebellische Avatar nach Aang und stammt vom südlichen Wasserstamm. Sie muss der Anti-Bender (Elementnutzer) Revolte herr werden, während sie die Kunst des Windbändigens von Tenzin lernt, der der Sohn von Aang und Katara ist.

Dauer: 12 Folgen, nochmal 14 Folgen, nochmal 13 Folgen, nochmal 13 Folgen

Bamboo Blade - als Kendoka hat mir dieser Anime sehr gut gefallen
Toraji Ishida ist ein Kendo Lehrer an der Hochschule. Sein Freund, der ebenfalls Kendo Lehrer ist, schließt eine Wette mit ihm ab: Wenn es Ishida gelingt, ein Mädchen Kendo Team zusammenzustellen, das sein Mädchenteam in einem Übungs-Match besiegt, wird er Ishida das ganze Jahr über das Essen im Sushi Restaurant seines Vaters bezahlen. Jetzt muss Ishida fünf Mädchen finden, die seinem Team beitreten.

Blade of the Immortal - fand ich jetzt nicht so zufriedenstellend
Manji ist ein gewalttätiger Samurai mit einer speziellen Fähigkeit: Er kann nicht sterben. Verflucht mit Unsterblichkeit durch die Nonne Yobikuni als Bestrafung für seine haltlosen Taten, ist er seines Lebens müde geworden. Um den Fluch zu brechen, muss er 1,000 böse Männer töten. Also wandert Manji durch Japan und tötet eben jene, um endlich zu sterben.

Blassreiter - ja, der Name macht keinen Sinn und das wird auch so bleiben...
Dämonisches Blut verwandelt Menschen in verrückte und horrende Kreaturen, die nur noch auf Gewalt und Tod aus sind. Nur ein Mann kann die Zerstörung stoppen: Joseph Jobson. Er kann als einziger seine dämonische Form kontrollieren und muss den Mann finden, der ihn so verflucht hat und die Welt vor der Apukalypse bewahren.

Dauer: 24 Folgen

Bleach - Ich mochte es bis vor die Zeit, wo er dieses "Fullbringing" o.Ä. lernt.
Ein 15-jähriger namens Kurosaki Ichigo kann die Toten/Geister/Untote sehen. Seine "Reise" beginnt, als er zum ersten Mal Rukia Kuchiki trifft, die ein Shinigami (Todesengel) ist. Ihre Mission in der realen Welt ist, böse Geister (Hollows) zu finden und sie zu fangen. Eines Tages wird Ichigos Familie angegriffen und Rukia, unfähig den Kampf selbst fortzusetzen, leiht dem Jungen ihre Kräfte. Daraufhin entdeckt sie sein großes Potential in seiner Seele. Die Geschichte setzt sich fort mit überraschenden Wendungen, Spannung und Traurigkeit, Freunden und Feinden, und vielen Charakteren mit ganz einzigartigen "Superhelden-Fähigkeiten".

Dauer: 366 Folgen (gibt auch eine OVA mit 2 Folgen)

Blood-C - hab ich mal angefangen, recht düster
Der Ukishima Schrein steht in einer alten, bildhaften Seenahen Kleinstadt. Das Schreinmädchen Kisaragi Saya lebt dort mit ihrem Vater Tadayoshi. Am Tag ist sie eine normale Hochschulstudentin an der Sanbara Academy. In der Nacht jagt sie "die Alten", die sich mit ihren übernatürlichen physischen Fähigkeiten auf Menschenjagt begeben. Nur Saya kann sie besiegen.

Dauer: 12 Folgen, 1 Spezialfolge

Campione! - war ok
Kusanagi Godo is a 16-year-old high school boy, who once killed the god "Verethragna" and acquired the title of "Campione (god killer)" when he was 15. Erica Brandelli is a 16-year-old Italian girl, who is a "Great Knight" of the magic society "Bronze Black Cross" and had fought together with Godo to defeat Verethragna. Godo doesn't like fighting but his title of "Campione" makes him get involved in battles against other Campiones and uncontrollable gods.

Claymore - hat mich am Ende nicht zufrieden gestellt
In a world rife with deadly creatures called "youma", a young silver eyed woman, Clare, works on behalf of an organisation that trains female youma halfbreeds into warriors with the ability to destroy these creatures. Considered a rogue for picking up a stray child & almost losing herself to her youma side by "Awakening", she is constantly assigned rather dangerous missions...

Crystal Blaze - mal angefangen und obwohl ich wissen wollte, wie es weiter geht nicht geschaut
The stage is the Middle East in a not to far away future: in Rags Town, a city full of scums. A carefree detective named Shun is living in this city, doing what he pleases. But one day he meets a beautiful girl who's lost her memory, and he tries to solve her mystery without knowing that this would change his life and make him face a powerful enemy.

Dauer: 12 Folgen

D Gray Man - war in Ordnung
Allen Walker, a young man with a cursed eye, lives to destroy a weapon known as Akuma. These weapons created by the Milleneum Earl are sent out by his command to purge the world from humans. Allen Walker uses an anti-akuma weapon, Innocence, to counter the Earl's attempts at destroying humanity. He travels to the Black Order by his mentor's directions. There he meets with others who also fight against the Milleneum Earl's plans. But more questions start to appear as Allen and his friends move further along to reach their goal. And these questions that seem to connect to Allen's past.

Dauer: 103 Folgen

Darker Than Black - so ganz hab ich die Zusammenhänge damals nicht verstanden XD
In Tokyo, an impenetrable field known as "Hell's Gate" appeared ten years ago. At the same time, psychics who wield paranormal powers at the cost of their conscience also emerged. Hei is one of the most powerful of these psychic agents, and along with his blind associate, Yin, works for one of the many rival agencies vying to unlock the mysteries of Hell's Gate.

Darker than Black 2: Gemini of the Meteor - hat mich dann auch nicht überzeugt
Two years have passed since Hei and Yin escaped the Syndicate after the events of the first season. Making their way to Russia, Hei encounters a young girl named Suou Pavlichenko, whose family is gradually pulled into the war between contractors and various intelligence factions. Meanwhile, Misaki Kirihara has quit her position in Foreign Affairs to begin her own investigations into Hei, the Contractors and the Syndicate.

Darker than Black Gaiden - weiß ich nicht (mehr)?
Tells the story of what happened to Yin and Hei between the first and second series.

Dauer: 4 Folgen

Death Note - wollte ich eigentlich weiter ansehen X.x
Yagami Light is an ace student with great aspects who’s bored out of his mind. One day he finds the Death Note, a notebook held by a shinigami (Death God). With the Death Note in hand, Light decides to create a perfect world. A world without crime or criminals. However when criminals start dropping dead one by one, the authorities send the legendary detective L to track down the killer.

Dauer: 37 Folgen

Detective Conan - was immer ich davon im TV gesehen habe
Kudo Shinichi is a seventeen year-old high school detective whom people call the "Modern Sherlock Holmes." However, one night after a date with his childhood sweetheart, Ran, Shinichi witnessed an illegal trade and, caught off his guard, was knocked unconscious and fed a drug that was supposed to kill him... but he woke up and found himself shrunken to a seven year-old. In order to track down the men who did this to him, Shinichi hid his identity and lived with Ran, whose father happened to be a hopeless detective, and with that came a series of murders and mysteries that he must solve.

Dauer: 776 Folgen und weitere folgen... (soweit ich mich erinnere sind alle Folgen in sich abgeschlossen, haben aber eine Überlagernde Geschichte sie alle zu verbinden)

Devil May Cry - hab ich mal angefangen, erinnere mich aber mal wieder kaum daran
Devil May Cry follows the adventures of the demon hunter Dante who himself is half demon and half human. Dante is hired through his own business named "Devil May Cry". The characters are based off of the popular capcom playstation 2 games.

Ef a Tale of Melodies - ziemlich traurig
The anime once again tells two stories. The first story takes place in the past. Himura Yuu meets a girl, Amamiya Yuuko who seems to know him, but he doesn't know her. However, he soon remembers that she was a girl whom he knew from long ago. Yuuko then tells him something which he never knew. He was her first love since then, and her first love has not ended yet. The second story takes place in the present, just after the events of ef - A Tale of Memories. Shuuichi Kuze meets the cousin of Aso Renji, Hayama Mizuki and spends a lot of time with her. Unknown to Mizuki, Kuze had contracted a fatal illness and has little time left to live. Kuze had decided to break all romantic ties, but things go bad when Mizuki tells him that she loves him.

und: Ef A Tale Of Memories
The anime revolves around two protagonists, Hirono Hiro and Asou Renji. On Christmas Eve, Hirono Hiro meets a girl named Miyamura Miyako who was chasing a purse snatcher. Hiro later finds out that Miyako also goes to the same school as he does and they start hanging out together. This made Hiro's childhood friend, Shindou Kei, feel left out. Kei then tries to compete with Miyako for Hiro's affection and a love triangle ensues. The anime also tells the story of Asou Renji. Renji meets a girl named Shindou Chihiro at an abandoned train station. He soon learns that Chihiro suffers from a type of amnesia where her memory span only lasts for 13 hours. He also discovers Chihiro's dream of writing a novel, but she has never been able to fulfill that dream due to her condition. Renji then decides to help her fulfill that dream.

Fairy Tail - naa... nicht auf dauer XD
Lucy is a 16-year-old girl, who wants to be a full-fledged mage. One day when visiting Harujion Town, she meets Natsu, a young man who gets sick easily by any type of transportation. But Natsu isnt just any ordinary kid, he's a member of one of the world's most infamous mage guilds: Fairy Tail.

Dauer: 175 Folgen (und davon gäb's noch Nachfolger)

Flame of Recca - habe ich angefangen und irgendwo aufgehört
Recca is a boy living in the modern world, only he seems drawn to following the ways of the ninja. On the day he befriends a girl named Yanagi who has a mysterious power of healing, he is confronted and challenged by a Dark Priestess. This battle leads Recca to discover a strange power within himself. Afterwards, he finds that not only is his past and destiny not as crystal clear as he had thought, but there are others with powers practicing the way of the ninja who challenge him one after another.

Dauer: 42 Folgen

Haibane Renmei - sehr nette Story Smile, aber auch ein wenig düster gegen Ende
A dream of falling from the sky...and then birth. Rakka is born from a large cocoon into the Old Home, greeted by a group of females with small wings on their backs and shining halos above their heads. Soon Rakka’s own wings grow, a halo is placed on her head and she is told that she must work in the nearby town of Grie. She soon realizes that the town and the entire world they live in are confined behind the Wall, a tall, impenetrable wall that none except the mysterious Toga are allowed to exit.

Highschool of the Dead - ich mochte es
Takashi Komuro is a normal highschool boy, until an infection breaks out that turns people into zombie-like creatures. Along with his friends & the school nurse, they fight their way out and continue their journey to find out what exactly has happened to the world.

Inuyasha - ich mochte den tragischen Charakter Inuyasha, seine Geliebte und seinen Bruder
Higurashi Kagome, after being pulled down a well by a demon, finds herself in Feudal Japan, where she learns that a powerful jewel has been reborn inside her body. After the jewel shatters in an attempt to retrieve it from one of the many demons who was after its power, Kagome must join forces with the half-demon Inu Yasha (also after the jewel's power) to track down the shards of the jewel before its power falls into the wrong hands.

Dauer: 167 Folgen

Inuyasha: The Final Act - hab ich wohl auch gesehen XD
Higurashi Kagome, after being pulled down a well by a demon, finds herself in Feudal Japan, where she learns that a powerful jewel has been reborn inside her body. After the jewel shatters in an attempt to retrieve it from one of the many demons who was after its power, Kagome must join forces with the half-demon Inu Yasha (also after the jewel's power) to track down the shards of the jewel before its power falls into the wrong hands.

Kaze no Stigma - hatte mir gefallen und dann war ich doch irgendwie unzufrieden
Ayano is the heir to the house of Kannagi, a house with ties to the spirit of fire, whose members are all fire users. All except for her cousin, Kazuma. After he was defeated by Ayano, his father banished him from the house in disgrace. Kazuma ran off and changed his surname to Yagami. He formed a contract with the spirit of wind and becomes a powerful wind user. Four years later, he returned.

Dauer: 24 Folgen

Kuroko no Basuke - irgendwann hab ich mich gefragt, warum ich es geschaut habe XD
Once upon a time, the basketball team of Teikou Middle School rose to distinction by demolishing all competition. The regulars of this team became known as the "Generation of Miracles". After graduating from middle school, these five stars went to different high schools with top basketball teams. However, a fact few know is that there was another player of the "Generation of Miracles", the phantom sixth player. This mysterious player is now a freshman at Seirin High, a new school with a powerful, if little-known, team. Now, Tetsuya Kuroko, the sixth member of the "Generation of Miracles", and Kagami, a naturally talented player who spent most of middle school in America, are aiming to bring Seirin to the top of Japan, taking on Kuroko's old teammates one by one.

Dauer: 25 Folgen (gibt sogar eine Fortsetzung)

Little Woman II - von den ersten Folgen und/oder diesen hab ich im TV was gesehen als Kind
Nan Harding is the new student at Mr. and Mrs. Bhaer's school. Everyone thinks that she is a pain in the head, but not Mrs. Jo. Together with the other kids, they all embark on their personal adventures and misfortunes while learning in school.

Dauer: 40 Folgen

Log Horizon - like, like, like
The story begins when 30,000 Japanese gamers are trapped in the fantasy online game world Elder Tale. What was once a sword-and-sorcery world is now the real world. The main lead Shiroe attempts to survive with his old friend Naotsugu and the beautiful assassin Akatsuki.

Dauer: 25 Folgen

Log Horizon 2nd Season - nicht ganz so gut, aber ich schau es immer noch gern
Veteran gamer Shiroe and other players have been trapped in the world of the online game Elder Tales for six months. The once chaotic city of Akiba has regained its everyday hustle and bustle following the formation of the self-governing organization Round Table Meeting. The earthlings, who are originally from the game world, have gained the trust of Shiroe by waging a defensive war against the Goblins in Zantleaf Region. This has led Princess Rayneshia of the Cowen family, the highest-ranking Earthling Aristocrats, to live in Akiba. It's almost winter and the Adventurers are thinking about what they're going to do and what their goals are in this other world. Will they remain in Akiba or go to the city of the West? Or will they travel to the land of the North or another faraway country? The opinions of the Adventurers begin to diverge. What adventures await the members of the Shiroe team in this second series of Log Horizon?

Magi - sah ich schon einige Folgen, scheint sehr sehr nett zu sein
This story is about the flow of fate and the battle to keep the world on the right path. Aladdin is a boy who has set out to explore the world after being trapped in a room for most of his life. His best friend is a flute with a djinn in it named Ugo. Soon enough, Aladdin discovers he is a Magi, a magician who chooses kings, and he was born to choose kings who will follow the righteous path, battling against those who want to destroy fate. Follow his adventures as he meets others from 1000 Arabian Nights, like Ali Baba and Sinbad, and fights to keep the balance of world in check!

Dauer: 25 Folgen (gibt auch eine Fortsetzung)

Nabari no Ou - naja, eher traurig
Rokujou Miharu is a boy who has a hijutsu (hidden technique) living inside of him. This hijutsu is the power of creation. Many ninja clans are seeking it as the one who possesses it becomes the ruler of the ninja world. Rokujou's classmate Kouichi started a nindou ("Way of the Ninja") club at school with Kumohira, his English teacher. Both Kouichi and Kumohira are secretly ninjas. They tried to persuade Rokujou to join the ninjutsu club. At first, he was reluctant, but after being attacked by group of ninjas trying to get his hijutsu, he joins. He must become the Ruler of Nabari in order to survive.

Naruto - er ist blöd, aber nur am Anfang
In a world of mystical and powerful enemies lurk in every nation, a legendary Nine-Tailed Demon Fox attacked the ninja village Konoha, killing many innocent people. In response of a desperate measure from the people, the leader of the village - the Fourth Hokage - sacrificed his life to defeat the demon fox. By sacrificing his own life, he sealed the demon fox into a very young boy named, Naruto Uzumaki. Naruto has lost his parents during the attack. He grew up in the village and was mistreated badly by everyone in town. With his loud mouth and careless attitude, he is determined to become the greatest ninja, hokage, in his village. Along with friends, and hope, Naruto trains to become a better ninja than expected.

Dauer: 220 Folgen

Naruto Shippuden (manchmal auch mit Shippuuden) - ich mag es, auch die Füller meistens
Naruto Shippuden is a continuation of original series Naruto. After 2 and a half years of training with his master, Naruto finally returns to his village of Konoha. Naruto is now older and more mature than before. With his new trained ability, his goal of searching for long lost friend, Uchiha Sasuke, is set for a stronger determination than before. He is putting his ambitions to work along with the help of his many friends, though with so many obstacles ahead of him. Now, he will face even more dangerous enemies, especially the Akatsuki.

Dauer: 410 Folgen

Natsume Yuujinchou - ja, sehr nett, hab die Fortsetzung aber nie geschaut
Natsume Takashi has the ability to see spirits, which he has long kept secret. However, once he inherits a strange book that belonged to his deceased grandmother, Reiko, he discovers the reason why spirits surround him. Containing the names of these spirits, a binding contract was formed between the spirits and the owner of the book. Now, Natsume is determined to free the spirits and dissolve the contracts. With the help of a spirit cat, his days are filled trying to return the names to these spirits.

Dauer: 13 Folgen, 1 OVA

Nazca - nicht so besonders
Miura Kyoji, a dedicated kendo student, discovers that his shisho (master) Tate Masanari is a reincarnated Incan warrior named Yawaru who wishes to destroy the world to purify it. Kyoji himself is the warrior Bilka, who foiled Yawaru's plans in their previous lives. Yawaru gathers other awakened spirits to release the powers of nature. Now Koyji must wrestle with his own fate and decide if he is merely a vessel for the reincarnated soul or if he is truly Miura Kyoji and which will be better able to save the world and the future as he knows it.

Needless - fand ich auch wenig sehenswürdig
In the near future, mankind has suffered from a Third World War, leaving extreme damage all over and forced mankind to become even more distinct from their species. The world was at chaos and from this chaos comes a new species: “Needless”. The Needless are humans who have contracted a “disease” as humans may call them, and allow them to wield extraordinary powers far superior to any mankind. Their abilities include Telekinesis, elemental powers, gravity control, adaptation, radioactive release and all manners of scientific impossibility.

Neo Ranga - habs mal angefangen, erinner mich aber nicht an den Inhalt
An ancient God called Ranga awakens on an isolated island in the South Pacific where it has been slumbering forgotten by mankind. Three sisters living in Tokyo - Minami, Ushio and Yuuhi Shimabara discover they have inherited this Island Kingdom, along with the huge God. When Ranga shows up in Tokyo, it soon becomes a source of wonder and conflict for the three sisters that control Ranga, the people who want to destroy it, and ones who want to use it.

Dauer: 48 Folgen

Neon Genesis Evangelion - und ich mochte das Ende nicht
At the age of 14 Shinji Ikari is summoned by his father to the city of Neo Tokyo-3 after several years of separation. There he unwillingly accepts the task of becoming the pilot of a giant robot by the name EVA01 and protect the world from the enigmatic invaders known as "angels." Even though he repeatedly questions why he has accepted this mission from his estranged and cold father, his doing so helps him to gradually accept himself. However, why exactly are the angels attacking and what are his father’s true intentions are yet to be unraveled.

Noir - auch eins das ich angefangen und nie beendet habe
Mireille Bouquet is a professional assassin, and a very good one at that. But when she follows up an e-mail from a young Japanese girl named Yumura Kirika, inviting her to take "a pilgrimage to the past", her life becomes even more dangerous than it already is. Now, with a haunting melody invoking the memory of an event long past, Mireille and Kirika decide to work together to find the truth about a thousand year old organization that has controlled both of their lives since before they were born. And the only clue in their search, the only thing Kirika remembers about herself, becomes their working codename: a name designating an ancient fate, of two maidens who reign over death--Noir.

Nurarihyon no Mago - ich mochte seine Dämonenform
Rikuo Nura, is 3 parts human and a quarter Demon, lives in a house of spirits with his grandfather, The current clan head of the Nura youkai. Rikou is set to be the next clan head, despit the fact he dilikes his demon side. He soon come to terms with his demon blood and decides to take his position as young master of the Nura house. However there are those who will certainly not allow it to be easy.

Dauer: 26 Folgen, 2 OVAs

One Piece - angefangen und weil ich seine Fähigkeit nicht mochte... aufgehört
A story about Monkey D. Luffy, who wants to become a real pirate. In a world of mystical, those who eat mystical fruit will gain its true power but also has its greatest weakness. For example, Luffy ate Gum-Gum Fruit which gave him a strange power but he can NEVER swim. His dream of becoming a pirate to find the ultimate treasure. His greatest fear is the big ocean. Nevertheless, he journeys by himself to find more people to go with him on his journey. Along his ways, with luck and determination, he finds himself many members who are devoted but to different causes. Together, they sail the Seven Seas of adventure in search of the elusive treasure "One Piece."

Dauer: 691 Folgen (und es gibt Fortsetzungen)

Perrine Monogatari - ich erinnere mich an den Namen Perrine aus einer TV Serie
Perrine travels across Europe with her mother, a photographer, in a cabin drawn by a donkey. They are heading to a small village in northern France, the home of Perrine's dead father. Perrine doesn't know that they are unwanted in the village; Perrine's father left the village after having quarrelled with his father (Perrine's grandfather) and married in India against his father's will. After her mother falls ill, Perrine has to sell everything, including her beloved donkey Palikare, to pay for medicine. Mother dies in Paris and before dying tells the girl that she has to make her grandfather love her before he knows who she really is. After a journey full of hardships, Perrine finally arrives in the village where she learns that her grandfather is the rich owner of the factory that feeds all the villagers. Presenting herself under a false name, Perrine gets a job on the factory, searching for a way to the heart of her grandfather.

Dauer: 53 Folgen (hab sicher nie alle gesehen)

Pokémon - im TV damals... nie und nimmer alles gesehen

Ranma 1/2 - irgendwann mal angefangen und nach ein paar Folgen aufgehört
Ranma 1/2 revolves around a 16-year old boy named Ranma Saotome who was trained from early childhood in martial arts. As a result of an accident during a training journey, he is cursed to become a girl when splashed with cold water, but hot water will change him back into a boy. Don't let the animation discourage you it was made a long time ago so let it slide. This show is very fun to watch and the first anime I ever finished that was over 100 episodes. I highly recommend this for those who want to see something while waiting for another show. Ranma 1/2 is very random and ecchi.

Dauer: 161 Folgen, 13 OVAs

Rurouni Kenshin - mochte ich sehr gern
Himura Kenshin is a vagabond with a dark past and sunny disposition. Not a ronin but a rurouni, he was never a samurai, but an assassin of utmost skill in the Meiji restoration, who in the turning point of the war simply walked away. His travels lead him to Tokyo in the 11th year of the Meiji era, where he befriends a female Kendo master, a former thief, a brawler and a doctor all with their own secrets. Together they fight off the enemies surfacing from the dark past that Kenshin cannot escape.

Dauer: 95 Folgen

Rurouni Kenshin: Shin Kyoto Hen - hat mich hauptsächlich wegen Kenshin fasziniert XD
A large scale remake of the time after Kenshin leaves tokyo up until before the inferno of Kyoto.

Dauer: 2 OVAs (es gibt aber mehrere Samurai X/Rurouni Kenshin Serien, die mir auch gefallen haben)

Saki - sehr nett, auch mit der ein oder anderen Regelerklärung, Nachfolger haben nicht überzeugt
Miyanaga Saki is a first year high school girl whose family would get angry if she won the family mahjong games. But losing would also have its consequences. Because of this she develops a new way of playing that allows her to stay on the thin line between winning and losing, the +/- zero score, an almost impossible score. In a game that relies mainly on luck, the +/- zero score is harder than winning, but Saki can achieve this every time. Having always hated the game, her friend from middle school, Suga Kyotoro, forces her to play in the schools mahjong club. Her developed skill and superhuman luck has made her a worthy mahjong opponent, even to the middle schools national mahjong champion.

Samurai 7 irgendwann gesehen, erinner mich nicht mehr
Samurai Champloo angefangen, aber nach ein paar Folgen aufgehört

Samurai Deeper Kyo fand ich ganz gut

Samurai X: Reflection OVA - war gut
Kaoru goes to the harbor every day to see if Kenshin has returned. After a while, she starts looking back at her life with Kenshin and all the things that have happened.

Dauer: 2 OVAs

Samurai X: Reminiscence
In the days before the Japanese Revolution, Hiko Seiijuro, a wandering master swordsman and hermit, encounters a bandit raid on a slave wagon. Hiko kills the raiding bandits in hopes of saving as many lives as possible, but only manages to spare one life from the massacre. Hiko leaves the child, advising him to go to the nearby village and have the… more In the days before the Japanese Revolution, Hiko Seiijuro, a wandering master swordsman and hermit, encounters a bandit raid on a slave wagon. Hiko kills the raiding bandits in hopes of saving as many lives as possible, but only manages to spare one life from the massacre. Hiko leaves the child, advising him to go to the nearby village and have them take care of him. A few days later, as Hiko comes back to check upon the child he saved, he is shocked to see the child had created graves, both for the slaves he befriended and the bandits who killed them. Seeing potential in the young one, Hiko takes the child under his wing, names him Kenshin, meaning "heart of sword," and teaches him about the art of swordsmanship under the Hiten Mitsuruugi Ryu. Struggling in a constant challenge with his ideal beliefs reflecting against the harshness of reality, Tsuiokuhen tells the melancholic and dark story of Himura Kenshin as one of the most feared assassins of the Japanese Revolution: the Hitokiri Battousai.

Dauer: 4 OVAs

Samurai X: Trust & Betrayal OVA - sehr gut
Taken by slavers when he was a child, Himura Kenshin is rescued only when an encounter with bandits kills off everyone but him. He is found by a master of the Divine Justice School of Swordmanship, a school so deadly that to train in it, means death for either the master or student, there can only be one master. Taken by the master, Kenshin is trained in this school, only to leave before finishing so that he may join the Meiji restoration and help prevent further tragedies like his own. Thus is born the Battousai, the greatest strength of the Ishin Patriots, a boy of 15 who kills for the sake of building a new, better world. One night, he comes across a mysterious woman, Tomoe. He must hide with her when the revolution stumbles. They marry for appearances, but soon fall in love. Tomoe has another reason to be with Kenshin, one she regrets but cannot stop. Revenge must be satisfied, and only blood can do that.

Dauer: 4 OVAs

Sekiei Ayakashi Mangatan - ich würds nicht nochmal ansehen XD
The story is set during the middle of Japan's historic Edo period. It centers around Toriyama Sekiei, an eccentric but brilliant artist who only draws supernatural creatures—because he draws the creatures he actually encounters in his life.

Dauer: 3 Folgen

Shaman King - hat mich am Ende auch nicht richtig überzeugt
Asakura Yoh is a shaman, a person who communicates with ghosts. He enters the Shaman Fight, for whoever wins the tournament gets to commune with the Great Spirit, God . . . that and his fiance Anna wants to be the wife of the Shaman King. Helping him are his friends Manta, Horo Horo, Ryu, and his samurai ghost partner, Amidamaru.

Dauer: 64 Folgen, 5 Spezialfolgen

Spice and Wolf - hat mir sehr gut gefallen
Kraft Lawrence, a 25 year old peddler travelling from town to town selling and buying various things to make a living during a period much like Europe in the Middle Ages. One night when stopped at the town of Pasroe, he finds in his wagon a 250 year old pagan wolf deity girl named Holo. She appears to be that of a 15 year old girl, except for a wolf tail and ears. She introduces herself as the town's goddess of harvest who has kept it blessed with good harvests of wheat for many years. Despite having the responsibility to watch over the town, she wants to go back to her homeland in the north called Yoitsu, she believes the people have already forsaken her anyway and that she has kept her promise to maintain the good harvests. She manages to bargain her way out of the village by making a deal with Lawrence to take her with him. As they travel, her wisdom helps increase his profits, but at the same time, her true nature draws unwanted attention from the church.

Dauer: 12 Folgen, danach 13 Folgen, 2 Spezialfolgen und 1 OVA zur zweiten Serie

Sword Art Online - sehr gut
The only way to escape is to 'clear' the game. Death in game means actual 'death' ---- The ten thousand who have logged onto the as of yet mysterious game 'Sword Art Online' using their Nerve Gear have been forced into this perilous death game and are trapped inside. Protagonist Kirito, one of the many gamers, has greeted this 'truth'. He plays as a solo player in the giant castle that is the stage for this game ---- 'Aincrad'. To meet the conditions of clearing the game and leaving this twisted virtual world, he must get through all 100 floors. Will Kirito have what it takes to clear the game, or will he die trying?

Dauer: 25 Folgen, 9 Spezialfolgen

Sword Art Online II - gefällt mir immer noch fast sehr gut
1 year after the SAO incident, Kirito is approached by Seijiro Kikuoka from Japan’s Ministry of Internal Affairs and Communications Department “VR Division” with a rather peculiar request. That was an investigation on the “Death Gun” incident that occurred in the gun and steel filled VRMMO called Gun Gale Online (GGO). “Players who are shot by a m… more 1 year after the SAO incident, Kirito is approached by Seijiro Kikuoka from Japan’s Ministry of Internal Affairs and Communications Department “VR Division” with a rather peculiar request. That was an investigation on the “Death Gun” incident that occurred in the gun and steel filled VRMMO called Gun Gale Online (GGO). “Players who are shot by a mysterious avatar with a jet black gun lose their lives even in the real world…” Failing to turn down Kikuoka’s bizarre request, Kirito logs in to GGO even though he is not completely convinced that the virtual world could physically affect the real world. Kirito wanders in an unfamiliar world in order to gain any clues about the “Death Gun.” Then, a female sniper named Sinon who owns a gigantic “Hecate II” rifle extends Kirito a helping hand. With Sinon’s help, Kirito decides to enter the “Bullet of Bullets,” a large tournament to choose the most powerful gunner within the realm of GGO, in hopes to become the target of the “Death Gun” and make direct contact with the mysterious avatar.

Dauer: 24 Folgen, 6 Spezialfolgen

The Daugher of 20 Faces - hat mir auch sehr gut gefallen
Chiko, who had been leading a lonely life because of her parents death. Together with the Phantom Thief Nij?-Mens? (20-Faces), she sets out on a journey into the real world. She gradually changes as she encounters new friends and places. But strange events start happening revolving around the mystery of "Legacy of the 20-Faces". So Chiko has to move forward, regardless on how checkered her life will become.

Dauer: 22 Folgen

Wolf's Rain - irgendwann wars auf einmal nicht mehr so gut
In some distant future, it's common knowledge that all wolves have been extinct for 200 years. However, it seems this is false as wolves have not disappeared but rather have taken human form. Kiba, a lone wolf, wanders into a city, trying to sniff out the Lunar Flowers that are supposed to lead whoever follows the scent to paradise. The source of the smell is Cheza, a girl who sleeps in what appears to be suspended animation in a lab. She and the wolves are drawn to each other, and Kiba hopes to find paradise once he finds the source of the scent of Lunar Flowers. However, once Kiba finds Cheza, she is kidnapped by a mysterious person called Darcia, and his search begins anew. Before he leaves the city, he meets 3 other wolves, Tsume, Hige and Toboe. All four wolves have very different personalities and ideas, and their friendliness towards each other is a little rough around the edges. However, they soon band together to continue to search for paradise.

Dauer: 30 Folgen

Yu-Gi-Oh! - hauptsächlich wegen des Pharao in dem kleinen Yugi.. XD zu Schulzeiten im TV
Yugioh Series Zero is another version of Duel monsters. 4Kids considered this series of Yugioh to be “too violent” and was never released outside of japan or dubbed in English. This series starts off earlier in the Manga than that of Duel Monsters, giving us more of a background into where Yugi found his millennial puzzle and a few other things before it gets to the card game that Yugioh is famous for.

Dauer: 27 Folgen (auch nicht alle gesehen)

Guardian of the Spirit - sehr gut, das Ende hat mir nicht gefallen
war nicht auf der Seite mit den Anime, wo ich grad nachgesucht hab, was da so war...

Ein paar fehlen jetzt, einige hab ich hier stehen, aber nur angefangen.
Kshri'Nakh
Minidrache

Anzahl der Beiträge : 463

Charakterbogen
Größe: 1,92m groß, ein Flügel 1,90m, Schwanz 4m
Rasse: Rakshuk Fladrak (weiblich)

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Re: Animes, die ich kenne...

Beitrag von Gast am Di Mai 05, 2015 5:46 pm

Zu Info Nakh, Avatar ist keine Anime, da es von amerikanischen Filmproduzenten gemacht wurde.
Aber es stimmt, das die durch die Animes auf die Idee gekommen sind.

Tatsächlich hat es auch mehr von der chinesischen als von der japanischen Kultur in sich.
Was aber die Serie selber angeht, so finde ich es ziemlich klasse gemacht. Smile
Gast
Gast

Nach oben Nach unten

Beitrag von Lo'Ren am Di Mai 05, 2015 10:17 pm

Da fallen mir gerade ein paar Animes auf, die ich gesehen habe, aber mich kaum noch dran erinnern kann, dass ich sie gesehen habe. Man vergisst sowas einfach immer so schnell @.@"

Was ich mega mega mega empfehlen kann:

Welcome to the NHK!
Ein junger Mann um die 20 Jahre ist ein totaler Versager mit abgebrochenem Studium und Ängsten rauszugehen. Er hat auch keinen Job und die ersten zwei Folgen zeigen ziemlich gut, was er so den ganzen Tag macht. Gleichzeitig muss ich aber auch sagen, dass die ersten zwei Folgen als einzige nicht gut ankommen bei mir. Danach wird es einfach unglaublich witzig, dann unglaublich traurig, mal mit realistischen Problemen mit denen man sich identifizieren kann, und manchmal einfach verrücktes Zeug. Es hat sehr symphatische Charaktere und deckt einfach soviele Themen und Genres ab, dass eigentlich jeder was finden, was er daran mag. Meine ewige Nr. 1!

Cowboy Bebop
Funky, stylisch, alt (aber keinesfalls zu alt!)! Es geht um zwei Kerle, die ihr Lebensunterhalt mit den Kopfgeldern von Kriminellen verdienen. Später kommen natürlich noch mehr Charaktere dazu, aber alle sind gut und haben meistens noch eine zweite Seite an sich, die man nicht gleich kennenlernt. Der Macher der Serie ist eine Legende in Japan und deswegen können sich diese Folgen auch noch nach +10 Jahren sehen lassen. Die Hintergrundstories, sowie die Gegner, sind alle super. Die Serie hat auch ein paar eher witzige Folgen und ein paar sehr bedrohliche oder gar gruselige!

Parasyte
Viel Blut und Ekel, aber dennoch keineswegs so stumpf, wie es sich anhört. Es ist zwar mit Abstand der schlechteste der hier erwähnten Animes, aber dennoch sehr unterhaltsam.
Es geht um einen Schüler, der von einem Alienwurm nachts angegriffen wird, ihn aber abwehren kann. Nächsten Tag denkt er es wäre nur ein Albtraum gewesen, aber es stellt sich raus, dass der Alien seinen rechten Arm eingenommen hat. Ab dann kommt es immer wieder zu gefährlichen Begegnungen mit anderen Aliens, die ihn als Gefahr sehen und Ausmerzen wollen. Der Anime ist besonders gut, weil einerseits die Veränderung des Hauptcharakters (und auch des Aliens!) sehr gut gemacht ist, und andererseits, weil der ultra rationale Alien in starkem Kontrast zum sehr emotionalen Menschen steht. Und beide müssen irgendwie miteinander klarkommen.

Als letztes möchte ich noch erwähnen...

Death Note
Du hast es auch gesehen, yay! Ich liebe diesen Anime, wobei er ca. ab der Hälfte deutlich an Fahrt verliert. Der Plot wird teilweise sehr verdreht, aber dafür ist die erste Hälfte einfach mit großen Abstand genialstes Animevergnügen! So clever, so spannend und mit solch genialen Wendungen!
Lo'Ren
Diva

Anzahl der Beiträge : 477

Charakterbogen
Größe: 1,82 m
Rasse: Lumenarin

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Beitrag von Kshri'Nakh am Mi Mai 06, 2015 11:55 am

@Taka: Ich weiß, rein von dem her, wo es produziert wurde, müsste man es zu den Cartoons zählen... aber, es ist auf Anime Seiten zu finden, also ... *schulterzuck*

@Lo: *erleichtert ist* ich bin nicht die einzige, die die meisten Inhalte vergessen hat! Jipie

Ich kann noch hinzufügen:

Tactics - sah ich bis einschließlich Folge 6... und hängt mir zu wenig zusammen von Episode zu Epi.
Kantarou has had the 6th sense to see demons for as long as he can remember, and has become friends with them, but also has the job of "yokai busting". With his tengu and his kitsune, they solve mysteries, and help the yokai situation in Japan.

Kshri'Nakh
Minidrache

Charakterbogen

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Beitrag von Gast am Mi Mai 06, 2015 5:02 pm

noch mal zur Avatar, wie hießen die Nationen noch mal?

ich glaube, Feuernation, Erdkönigreiche Wasserstämme... was war das vierte?
Gast
Gast

Nach oben Nach unten

Beitrag von Kshri'Nakh am Mi Mai 06, 2015 7:14 pm

die Luft Nomaden

Ai Yori Aoshi - bis einschließlich Episode 7, ganz nett, aber auch nicht sooo aufregend - hat eindeutig was von "Harem"-Anime... ein Mann mit immer mehr weiblichen Charakteren in einem Haus.... alsooo, jaaa.. keine SO tiefgreifende Story bisher *find*
Kshri'Nakh
Minidrache

Charakterbogen

Benutzerprofil anzeigen

Nach oben Nach unten

Beitrag von Gesponserte Inhalte

Gesponserte Inhalte

Nach oben Nach unten